Hip-hop powstał w Polsce - do tej pory to odkrywcze stwierdzenie było podważane, ale teraz historycy i archeolodzy rzucają na nie nowe światło!
hip-hop
hip-hop
W dniu udanego debiutu reprezentacji Brazylii na mundialu w Katarze, jedna z największych legend Canarinhos również zagrała, lecz w inny sposób. Ronaldinho Gaucho, zadebiutował w roli rapera.
11 sierpnia 1973 18-letni jamajsko-amerykański DJ Kool Herc wyprawił imprezę na 1520 Sedgwick Avenue na Bronksie. W jej trakcie zamiast puszczać pełne numery postanowił pobawić się nimi i serwować jedynie partie instrumentalne, nazwane breakami. W trakcie tychże breaków jego przyjaciel Coke La Rock chwytał mikrofon i podkręcał publikę do lepszej zabawy. Panie i panowie, tak oto narodził się hip-hop.
11.08.1973 jest dziś uznawany za datę narodzin hip-hopu a budynek przy 1520 Sedgwick Avenue - miejsce jego narodzin, oficjalnie uznane przez miasto Nowy Jork i oznaczone na mapach tablicą 'Hip Hop Boulevard'.
Pandemia mocno uderzyła w branżę eventową, opierającą się przecież na kontakcie międzyludzkim i społecznym przeżywaniu wydarzeń. Na wielkie festiwale przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, jednak powoli wracają już pierwsze możliwości spędzania czasu z kulturą.
11 sierpnia 1973 18-letni jamajsko-amerykański DJ Kool Herc wyprawił imprezę na 1520 Sedgwick Avenue na Bronksie. W jej trakcie zamiast puszczać pełne numery postanowił pobawić się nimi i serwować jedynie partie instrumentalne, nazwane breakami. W trakcie tychże breaków jego przyjaciel Coke La Rock chwytał mikrofon i podkręcał publikę do lepszej zabawy. Panie i panowie, tak oto narodził się hip-hop.
11.08.1973 jest dziś uznawany za datę narodzin hip-hopu a budynek przy 1520 Sedgwick Avenue - miejsce jego narodzin, oficjalnie uznane przez miasto Nowy Jork i oznaczone na mapach tablicą 'Hip Hop Boulevard'.
Zgrupowania artystów Aloha Entertainment to każdorazowo doskonały pretekst do wymiany tworczej energii. W połowie czerwca Klemens i Tomaj, czyli autorzy projektu "Multiplayer EP", bumelowali przez weekend w Warszawie u Proceente.
Dwóch djów, cztery gramofony, kilka godzin najlepszej muzyki! To wszystko już 29-ego marca w klubie Backstage Wrocław!
Double Trouble to DJ HWR i DJ Element, którzy zapewnią rapowe taneczne show w najlepszym wykonaniu! 2 zestawy gramofonów, szalone sety przesiąknięte techniką, najlepszą muzyką i dużą ilością skreczowania. Wszystko to uzupełnione niesamowitą energią i konkretną selekcją! Zapraszamy serdecznie!
KIEDY: 29.03.2014
TAX: 5PLN
START: 21:00
Radio LUZ i klub Backstage ma zaszczyt zaprosić Was na wyjątkowe wydarzenie muzyczne we Wrocławiu! Już 14-ego marca wszyscy przybyli będą mogli zobaczyć specjalny DJ-set przygotowany przez reprezentanta Prosto Label Czarny / HIFI!
Sety Czarnego to eklektyczna mieszanka muzyki o miejskich korzeniach. Znajdzie się w nich miejsce zarówno dla klasycznego hip-hopu jak i elektroniki w stylu The Prodigy czy Chemical Brothers, dla tego co najlepsze w mainstreamie i dla mało znanych, rzadko granych 'perełek'!
Wydawnictwo Aloha Entertainment z dumą prezentuje płytę Czarny Porzecz & Doktor Fatalny "Ostatni Bohater". Album trójmiejskich artystów ma swoją oficjalną premierę właśnie dziś. Z tej okazji Aloha Ent. udostępnia odsłuch całego materiału na swoim kanale YouTube.
Czarny Porzecz & Doktor Fatalny "Ostatni Bohater", czyli jeden z najciekawszych i prawdopodobnie najbardziej awangardowy hip-hopowy album tego roku. W skład projektu wchodzą Tomasin oraz DJ Wojak, znani dotąd z działalności w trójmiejskim zespole Dwazera. Obaj artyści postanowili wymyślić się na nowo. Udało się to dzięki naturalnym składnikom, które od pewnego czasu kiełkowały w ich głowach oraz ukrytym głęboko emocjom, które domagały się uzewnętrznienia.
„Time To Build" to pierwszy singiel zapowiadający drugi album duetu DJ Czarny&Tas. Utwór nawiązuje do stylistyki, z której muzycy dali się poznać na swoim debiutanckim krążku „Passion, music, hip-hop", a gościnnie pojawia się w nim raper i wokalista Ozay Moore. Swoją cegiełkę do brzmienia utworu dołożyli również Kuba Frydrych (gitara) i Andrzej Konieczny (klawisze).
WHSB, PWRD, Lukasyno, PIH – to oni najbardziej kojarzeni są jako reprezentanci Białegostoku wśród przeciętnych ludzi w Polsce związanych z naszą kulturą. Warto jednak sięgnąć dalej i zagłębić się w hip-hopową historię tego pięknego miasta. Od 1 grudnia będziemy mieli ku temu okazję. „Nie ma miejsca jak dom – oczami 87’” to unikalna wystawa zdjęć której pomysłodawcą i organizatorem jest doskonale znany w Białostockim gronie, od lat związany z kulturą, Franz (możemy go kojarzyć między innymi z audycji „Hip-hopera” w Polskim Radiu Białystok) – rocznik 87’. Zebrane i wyselekcjonowane przez niego zdjęcia z opisami pokazują jak hip-hop rozwijał się na przestrzeni lat w tym pięknym mieście we wszystkich czterech elementach. Zobaczcie co sam autor pisze na temat wystawy: