Jak zmienia się polski hip-hop? (Popkillery 2022 Podcast #1)
Jak rozwija się polski rynek rapowy? Jak cały proces wydawniczy wygląda zza kulis? Co było największym wyzwaniem dla artystów i labeli w trakcie pandemii? Czy wizja zamieszczona przez Solara w mediach społecznościowych może być prorocza? Sprawdźcie pierwszy z serii specjalnych podcastów przygotowanych w ramach podsumowań roku do gali Popkillery 2022!
O przyszłości Hip-Hopu w Polsce rozmawiają muzyczni A&R i menadżerowie czyli: Witek Michalak (szef Def Jam Recordings Poland, współzałożyciel Alkopoligamia.com), Phunk'ill (manager muzyczny/booker, Revolume, 2020) i Radek Szyszko (promocja, Sony Music Poland, wcześniej Prosto Label).
Przepraszamy za komplikacje dźwiękowe przy wypowiedziach gości.
Zdjęcia/Montaż: Alexander Pieniążek
Podziękowania dla Room13 Club:
https://www.instagram.com/room13club/
https://www.facebook.com/room13club
Spis treści:
00:00 Jaki był 2021 w polskim rapie?
05:15 Jaki wpływ ma sukces Maty na całą branżę rapową? Czy mniejsi też zyskują?
12:00 Sprzedaż fizycznych płyt - jesteśmy potęgą?
17:45 Wielkie powroty wizerunkowe Belmondawg i Sentino
21:05 Problemy Sobla - jak Def Jam pomagał mu się w nich odnaleźć
22:40 Znaczenie wsparcia psychologicznego dla młodych artystów
24:20 Jak artyści przeszli pandemię
27:30 Jak zmienił się rynek rapowy w ostatnich paru latach
31:03 Czy przez tak dużą profesjonalizację rap nie staje sie "produktem agencji"?
32:55 Różnice w pracy w majorsie a stricte hip-hopowej wytwórni
35:30 Reakcje ludzi na koncerty po pandemii
36:50 O czym w procesie wydawniczym ludzie nie mają pojęcia, a warto żeby wiedzieli
39:40 Gdyby mogli wziąć pod skrzydła jednego rapera to kto by to był
42:20 Czy hossa zaraz się skończy? Wypowiedź Solara
45:15 Najlepsza polska płyta 2021 to...
Tak jak w opisie - "Przepraszamy za komplikacje dźwiękowe przy wypowiedziach gości". Już gdy zaczęliśmy nagrywać mając zgromadzonych gości złapały nas problemy techniczne, które były nie do obejścia ani przeskoczenia w tamtym momencie, w założeniu każdy miał mieć swój mikroport i czysty dźwięk tak jak w podcastach DNB. Kolejne części brzmią już trochę lepiej mimo że pole manewru nadal mieliśmy bardzo ograniczone.