Paluch "Ładni smutni ludzie" - kulisy i zdjęcia z planu

Produkcja teledysków w polskim rapie bardzo rozrosła się w ostatnich latach - zwiększył się poziom, skala, budżety... to już nie machanie łapami bez scenariusza. Postaramy się zaglądać czasem na ciekawsze plany i prezentować Wam fotorelacje (byliśmy już zresztą kiedyś na klipach ReTo z Borixonem czy "Tour of the year" VNM'a, W.E.N.Y., Kubana i Kuby Knapa) - a także krótkie opowieści czy kulisy prac. Będziemy ukazywać Wam m.in. to jak pracuje ekipa 9 Liter Filmy, która ma dla nas bardzo ciekawe szczegóły dotyczące wielkiego planu zdjęciowego do numeru "Ładni Smutni Ludzie" pochodzącego z nowej płyty Palucha!

Więcej o Paluchu

Oddajmy więc głos Błażejowi Jankowiakowi z 9 Liter:

"Łukasz wysłał nam kawałek "Ładni Smutni Ludzie" i mówi "Mam zajebisty numer! Mam też wizję jak to powinno wyglądać".  Zaproponował parę scen, bardzo długo rozmawialiśmy przez telefon na ten temat. Od razu wiedzieliśmy z Irkiem jaką drogą pójść. Rozwinęliśmy całość i szybko przeszliśmy do preprodukcji.

Praca przy klipie "Ładni Smutni Ludzie" była bardzo wymagająca, to naprawdę duża produkcja, z bardzo dużą logistyką. Preprodukcja trwała kilka tygodni, a sam klip był kręcony przez 3 dni. Setki statystów, zgody, niełatwe lokacje i ściśle określony zamysł podnosiły poziom trudności. Nie poszliśmy na żadne kompromisy wiedzieliśmy, że jakość jest najważniejsza.
Obrazek ten zrealizowaliśmy na kamerze RED natomiast co do obiektywów to wybraliśmy zestaw starych obiektywów anamorficznych z lat '70, które dają bardzo dużo charakterystyki filmowej znanej z filmów z tamtego okresu. Całość służyła podkreśleniu oniryzmu scen i nadaniu im specyficznego, odrealnionego klimatu nawiązującego do tematyki utworu. Duże niedoskonałości tych szkieł, które postrzegamy jako ogromny walor takie jak dość duża dystorsja, aberracja chromatyczna, flary i duża miękkość spowodowały, że uzyskaliśmy dokładnie taki estetyczny efekt o jaki nam chodziło. No i anamorfoza - to był klucz estetyczny. Były one jednak na tyle wymagające, że aby użyć ich w warunkach zdjęć wieczorowych i spełnić zamysł teledysku (ruch kamery) trzeba było użyć bardzo dużo światła i gripu. To nie był tani klip."

Poniżej za to zdjęcia zza kulis, które dostarczyło nam 9 Liter. Na dniach także podobny rzut oka na plan "Balansu" Palucha ze Słoniem!

Więcej o Paluchu

Galeria

Plain text

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>